Sleipner utvider nå sitt verdensledende program av DC thrustere og lanserer en ny tunneldiameter. Siste modell i familien skyver hele 50kg i en 140 mmtunnel og egner seg for båter mellom 27 - 37 fot avhengig av vindfang og båteiers krav til skyvekraft.
Tilgjengelige tunneler:
- SKU: 6030 - Tunnel GRP ø140 x 5.2 x 750 mm
- SKU: 6031 - Tunnel GRP ø140 x 5.2 x 1000 mm
- SKU: 6032 - Tunnel GRP ø140 x 5.2 x 1500 mm
- SKU: 6033 - Tunnel GRP ø140 x 5.2 x 2500 mm
Ved kjøp av baugthruster pakke hos Marineshop kan du låne et slikt fresekit gratis, eneste du betaler er eventuelt frakt, og om det eventuelt blir noen skader på fres/fresehode.
Ta kontakt med oss på [email protected] etter at du har lagt inn ordren på baugthrusteren så reserverer vi fres til deg.
Merk eposten med «lån av fres», og ordrenummer.
Da vi har begrenset antall av disse fresene er det viktig at du er klar for montering når vi sender ut fres.
Har du mer spørsmål om montering, så ta kontakt med oss vi kan hjelpe deg.
Se filmene her for hvordan jobben gjøres:
Dette er Side-Powers patenterte releeovervåking, som er en del av alle Sidepowers kontrollsystem. Det beskytter mot potensielle feil som kan oppstå i systemer med høyt strømforbruk, samtidig som det beskytter mot eventuelle brukerfeil. Systemet inneholder flere meget viktige sikkerhetsfunksjoner som stopper thrusteren automatisk dersom releet skulle låse seg. Gir meget høy sikkerhet i et DC strømsystem med stort strømforbruk.
- Forhindrer for raskt retningsskifte på thrusteren for å beskytte motor og drivverk
- Overvåker releefunksjon for å forhindre at releet låser seg
- Stopper thrusteren automatisk dersom releet skulle låser seg.
En enkel propell vil være det mest energieffektive systemet. Den kompakte konstruksjonen passer til smale skrog og er det perfekte valget for våre minste modeller.
Dette systemet finner du også på modellene med 20, 30, 40, 50 og 60 kg skyvekraft.
Girhuset leveres ferdig fylt med olje av beste kvalitet som aldri skal skiftes eller etterfylles. Akseltetningen er en høykvalitets aksialtetning som Side-Power er alene om å bruke i thrustere. Dette sikrer problemfri drift og usedvanlig lang levetid.
- Mekanisk tetning med overflater av keramikk og karbon for lang levetid og vanntetthet.
Dette vil si at motoren og motorbraketten er galvanisk skilt fra girhuset. I tilfellet det skulle være lekkstrøm eller en kortsluttning vil dermed girhuset og alle deler av thrusteren som er nedsenket i vann være beskyttet mot tæring.
- Galvanisk skille oppnås ved å bruke foringer av komposittmateriale rundt girhushalsen og rundt festebolter. Mellom motor og drivaksel på girhus brukes fleksibel kobling i gummi
- Kun tilgjengelig på DC elektriske thrustere med fleksibel kobling
De nye femblads spesialpropellene er et resultat av over to års utviklingsarbeide og tusenvis av tester. De er designet forå redusere støy, samt opprettholde den høye effektiviteten som Side-Powers fireblads propeller. Ikke bare lyktes vi i å redusere støyen vesentlig, vi har også økt skyvekrafen for de fleste modellene.
- Støyreduksjon inntil 75%, målt under kontrollerte forhold
- Forventet støyreduksjon i "normalinstallasjoner" på 20-40%
- Q-propeller tilgjengelig for alle modeller utenom SH550
- Ferdige oppgraderingssett er tilgjengelige for de fleste eldre SP-thrustere
Thruster (mm) |
A |
B |
C |
D |
Emin |
F |
Fanbefalt |
Gmin |
Gmax |
SE50/140S |
140 |
258 |
208 |
200 |
140 |
100 |
210 |
5 |
6 |